Sunday, March 14, 2010

MENJELANG PESTA BUKU



Ini merupakan tahun keempat Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur akan diadakan dan ini merupakan tahun ketiga saya menjengah ke pesta setahun sekali ini. Bagi orang yang obses kepada buku seperti saya, pesta ini merupakan peluang yang sangat dinanti-nantikan untuk mendapatkan buku-buku dalam kadar harga yang murah. Jika pada tahun lepas saya sudah menghabiskan dalam lingkungan RM150 dengan membeli 10 buah buku, mungkin pada tahun ini akan sedikit berkurang. Tetapi, ia tetap bergantung kepada rezeki yang akan saya terima. Mungkin rezeki itu akan datang lambat ataupun cepat.

Untuk tips membeli, digalakkan kita mengunjungi pesta pada hari-hari Isnin hingga Jumaat kerana dalam pengalaman saya untuk 2 tahun sebelum, mengunjungi pesta ini pada hari cuti hujung minggu adalah satu yang menyeksakan dengan bilangan pengunjung yang boleh mencecah 100 000 orang! Tetapi, kadang-kadang kita terpaksa berkunjung pada hari cuti minggu memandangkan banyak program seperti pelancaran buku, sesi bertemu penulis dilangsungkan pada 2 hari tersebut. Jadi, fikir-fikirlah dan tidak rugi jika menjenguk ke pesta ini.

No comments: