Friday, November 7, 2008

KEMBALI

Kenapa saya ‘dah lama tak update blog saya. Hmm... Ada 3 jawapan.

(1) Sibuk dengan tugasan dan peperiksaan
(2) Tiada idea ataupun perkara untuk dikongsikan
(3) Malas

Sekarang atau semalam saya baru menghadapi kertas peperiksaan pertama saya. Ada lagi 4 subjek lagi, dan saya sudah tidak sabar menunggu kertas peperiksaan terakhir. Tentulah seronok apabila menantikan apabila pengawas peperiksaan berkata, “ Masa sudah tamat! Sila letakkan pen atau pensel anda! Kertas akan dikutip dan anda tidak dibenarkan keluar dan membuat bising!”
Ada pelbagai reaksi setelah mendengar perkataan ini;
(1) “ Yeah, merdeka jua akhirnya!”
(2) “ Ah, sudah! Banyak lagi aku tak jawab!”
(3) “ Tawakal je la!”

Bagi saya, apabila berakhirnya peperiksaan, maka peluang saya untuk menulis adalah cerah. Menulis adalah sesuatu yang dinantikan apabila ada masa. Peluang untuk saya melepaskan segala tekanan dan perasaan pada sehelai kertas (jikalau guna komputer, peluang melepaskan apa saja pada keyboard).

Hai, masih ada lagi subjek yang belum selesai.