Friday, May 22, 2009

TAHNIAH KEPADA RED DEVILS, BARCELONA


Kejayaan Manchester United mengikat Arsenal dalam perlawanan liga Sabtu lalu cukup untuk membuatkan The Red Devils kekal selaku juara Liga Perdana Inggeris untuk musim ketiga berturut-turut. Dengan berkelebihan 4 mata di depan pencabar terdekat Liverpool, menjadikan persaingan liga kali ini menarik dan mendebarkan. Seharusnya pengurus MU, Sir Alex Ferguson layak diberikan anugerah Pengurus paling berjaya dengan kejayaannya merangkul 11 kejuaraan liga selain 2 kejuaraan Liga Juara-Juara Eropah.

Hari Rabu nanti bakal menentukan sama ada pengurus ini berjaya merangkul piala ke 19 nya sebagai pengurus Red Devils. Untuk mencapai angka tersebut, barisan didiknya perlu menumbangkan barisan penuh berbakat dari Sepanyol, Barcelona. Kelab Catalan dalam rangka menjadi kelab pertama dari Sepanyol mengungguli 3 kejuaraan setelah berjaya menumbangkan Athelico Bilbao di perlawanan akhir Piala Raja Sepanyol dan menewaskan seteru utamanya dalam La Liga, Real Madrid untuk merampas kembali kejuaraan liga setelah memenanginya pada tahun 2006.

Jurulatih muda, Pep Guadiorlia mencetuskan satu fenomena baru setelah beberapa jurulatih muda sebelum ini memberikan impak dalam sukan bola sepak sejak akhir-akhir ini. Dimulai dengan Jurgen Klinsman yang berjaya membawa Jerman menduduki tempat ketiga dalam Kejohanan Piala Dunia 2006 di laman sendiri, disusuli pula dengan kejayaan jurulatih Brazil, Dunga merangkul Copa America 2007 di Veneuzela dan sekarang bekas pemain kelab Barcelona ini mahu membuktikan sesuatu.

Jadi, perlawanan akhir di Rom nanti mampu menentukan kejaguhan sebenar jurulatih ini.

2 comments:

Anonymous said...

hafizul,iffah ni.boleh htr msj x kat no iffah.hp bru btlkn,no hafizul hilang.xthu nk cntact mcm mana.maaf,tulis di sini.

Hafizul said...

sori iffah lmbt bc msg k nie no hp sy 012-4192402