Monday, May 11, 2009

MAKIN KE PENGHUJUNG



Pertarungan semakin sengit. Dengan perlawanan Liga Perdana Inggeris berbaki 2 perlawanan, ternyata peluang benar-benar berpihak kepada pasukan Red Devils untuk merangkul kejuaraan buat kali ketiga berturut-turut. Manchester United dilihat mempunyai kelebihan untuk terus kekal di persada liga sehingga penutup tirai musim 2008/2009 memandangkan mereka mempunyai lebihan satu perlawanan berbanding pencabar terdekat mereka, Liverpool. Dengan kemenangan ke atas Wigan Atlhetic selain membaham cabaran barisan muda Arsenal hari Sabtu ini, cukup untuk menobatkan MU menyamai rekod kejuaraan Liverpool sebanyak 18 kali.

Tampak MU perlu berbuat demikian kerana andai kata mereka berjaya memenangi kedua-dua perlawanan pada pertengahan dan hujung minggu nanti, Sir Alex Ferguson berpeluang untuk merehatkan pemain-pemain utamanya pada perlawanan terakhir liga menentang Hull City bagi menghadapi Barcelona dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara Eropah di Stadium Olimpik, Rom, Itali.

Bagi Liverpool, hanya doa dan harapan sahaja yang mampu mereka lakukan selain berusaha untuk memenangi dua perlawanan terakhir menentang pasukan bermasalah West Brom Albion dan Tottenham Hotspurs. The Reds dilihat bakal tidak menghadapi masalah menentang West Brom namun perlu berhati-hati menentang pasukan bimbingan Harry Redknapp, Spurs di perlawanan terahkir nanti. Apa saja boleh berlaku dalam bola sepak dan diharapkan perlawanan yang akan berlangsung nanti bakal mendebarkan semua peminat Liga Perdana Inggeris@EPL!!!

No comments: